Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
Система безперервного професійного розвитку педагогів відповідно до вимог сучасності
Загальна інформація
Відповідно до законодавства України, педагогічні працівники зобов'язані регулярно підвищувати свою кваліфікацію. Міністерство освіти та науки України встановлює вимоги до підвищення кваліфікації педагогічних працівників та затверджує відповідні плани.
Система підвищення кваліфікації педагогічних працівників спрямована на:
- Забезпечення якості освіти через підвищення професійного рівня педагогів
- Адаптацію педагогів до змін у системі освіти та суспільстві
- Впровадження інноваційних методик навчання
- Розвиток цифрової компетентності педагогічних працівників
- Підготовку педагогів до реалізації Нової української школи
Згідно з чинним законодавством, педагогічні працівники повинні проходити підвищення кваліфікації не рідше ніж один раз на 5 років.
Орієнтовні плани підвищення кваліфікації
Орієнтовний план 2025
Річні плани підвищення кваліфікації
Річний план 2025
Нормативна база та процедура підвищення кваліфікації
Нормативна база
Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками коледжу здійснюється на підставі Постанови КМУ №800 від 21.08.2019 р.
Види підвищення кваліфікації
- Навчання за програмов підвищення кваліфікації, у тому числі участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо;
- Стажування (здійснюється за індивідуальною програмою, що розробляється і затверджується суб'єктом підвищення кваліфікації)
Обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації
Обсяг підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників установлюється в годинах та/або кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (ЄКТС):
- Один кредит ЄКТС становить 30 годин
- Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника фахової передвищої освіти встановлюється його засновником, але не може бути менше ніж 120 годин на п'ять років
Основні напрямки підвищення кваліфікації
- Розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій)
- Психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки
- Створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості інклюзивного навчання
- Використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі
- Формування професійних компетентностей галузевого спрямування, опанування новітніми виробничими технологіями
- Розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти та їх заступників) тощо
Покрокова інструкція підвищення кваліфікації згідно затвердженого плану
Покрокова інструкція підвищення кваліфікації поза межами плану
Суб'єкти підвищення кваліфікації педагогічних працівників коледжу
Педагогічні працівники коледжу можуть здійснювати підвищення кваліфікації на освітніх платформах наступних суб'єктів:
- Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
- Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника
- Університет короля Данила
- Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти»
- Навчально-науковий інститут проєктів та підвищення кваліфікації Полтавського університету економіки і торгівлі
- Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
- Інститут післядипломної педагогічної освіти Київського столичного університету ім. Бориса Грінченка
- Національний аерокосмічний університет «Харківський авіаційний інститут»
- Міжгалузевий інститут післядипломної освіти Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут»
- Вінницький технічний фаховий коледж
- Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти
- Академія цифрового розвитку
- Заклад вищої освіти «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна» Соціальна перспектива
- EdEra (Education Era)
- «Всеосвіта»
- «На Урок»
- Prometheus
- SoftServe
Примітка: Всі посилання відкриваються у новому вікні браузера.