Що спільного між моделлю стенду дослідження сенсорів безпілотних літальних апаратів, бойовим симулятором в якому вороги наділені ШІ, адресним LED-екраном з керуванням зі смартфона., діючими метеостанціями і системами доступу на RFID і клавіатурі? Усі ці розробки — справа рук цьогорічних випускників.
Цьогоріч у червні під час захисту дипломних проєктів студенти спеціальності 151 АКІТ представили практичні, сучасні та глибоко осмислені інженерні рішення, які демонструють не лише знання теорії, а й уміння втілювати її в реальні пристрої.
Серед найяскравіших робіт «Навчальний стенд для дослідження інерційних вимірювальних пристроїв». Розробник Богдан Басараба (гр. АК-21-01, керівник: Богдан Коржак, провідний спеціаліст в галузі робототехніки, також випускник нашої спеціальності).
Стенд унікальний, призначений для навчання роботі з сенсорами, які використовуються у безпілотниках. Стенд потрібен для підготовки технічних фахівців з інженерії безпілотних систем, і операторів дронів.
Кваліфікаційна робота на тему «Інтерактивне 3D-середовище з автономними AI-агентами» - автор Денис Григорчук (гр. АК-21-03, керівник: Вікторія Йосифів).
Це сучасний симулятор з бойовими сценаріями, де ШІ-противники змінюють свою тактику в залежності від дій користувача. Проєкт має потенціал як тренажер для навчання в умовах, наближених до реальних.
Дипломний проєкт: «Мікроконтролерна система керування RGB-екраном на LED-матриці» автор Олексій Хмельовський (гр. АК-21-01, керівник: Михайло Бідасюк).
RGB матриця на адресних (smart) світлодіодах 16×16 кольорових пікселів керується за допомогою мобільного пристрою або з комп’ютера по Wi-Fi мережі яка будується на базі сучасного мікроконтролера ESP32. Проєкт демонструє можливості візуального інтерфейсу, може бути навчальним знаряддям або елементом реклами.
Декілька мікроконтролерних автоматизованих систем контролю і охоронних систем з використанням RFID ключів, клавіатур, ультразвукових і PIR давачів, а також можливостями програмувати RFID мітки, автори Володимир Кушецький, Назарій Гульчук, Роман Підсосний (керівник: Михайло Бідасюк).
Системи реалізовані у вигляді фізичних моделей, навіть в далеких США. Володимр Кушецький зібрав діючий пристрій і продемонстрував комісії.
Гарна робота «Автоматизований пристрій керування освітленням по Bluetooth-каналу», автор Срібний Ростислав з АК-21-03,(керівник: Михайло Бідасюк) також на ESP32 може зразу працювати в системі Інтеренету речей (IoT), або як частина Smart будинку
Вітаємо наших студентів із завершенням навчання!
Їх дипломні проєкти є прикладом сучасного підходу до вирішення інженерних завдань та свідченням високого рівня підготовки на відділенні.
Треба відмітити, що всі названі проєкти мають реалізовану апаратну частину, або повноцінні прототипи з робочим програмним забезпеченням. Це свідчить про практичну орієнтованість підготовки — студенти не лише проєктують, а й втілюють і тестують свої ідеї в матеріалі.
Дипломні роботи, пов’язані з системами доступу та безпеки, показують, що в навчанні приділяється увага темам конфіденційності, авторизації, захисту даних — що є критично важливим у сучасних автоматизованих системах.
Важливим є грамотне застосування штучного інтелекту для підготовки проєкту і оформлення документації
Робота з розробкою інтерактивного 3D-тренажера з AI-агентами виходить за межі базової автоматизації й демонструє прагнення до інноваційних та міждисциплінарних підходів - поєднання моделювання, штучного інтелекту та розробки ігрових механік для освітніх цілей.
Викладачі ЦК, керували більшістю проєктів, що свідчить про індивідуальний підхід до кожного студента. Крім того, були залучені провідні спеціалісти в галузі, з числа наших випускників, що мало би стати гарною традицією, оскільки ці люди мають справу з найсучаснішими викликами в галузі.
Зміст і рівень дипломних робіт підтверджують, що робота на спеціальності (відділення «Комп'ютерно-інтегрованих технологій та робототехніки») ведеться на високому професійному рівні. Підготовка студентів поєднує глибоку технічну базу, сучасні технології, практичні навички та творчий підхід до вирішення інженерних завдань. Випускники кафедри готові до подальшого професійного зростання, участі у інженерних проєктах та впровадженні цифрових технологій у виробниче середовище.




